Voorbereidingen Denemarken! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Annemiek Huizing - WaarBenJij.nu Voorbereidingen Denemarken! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Annemiek Huizing - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen Denemarken!

Door: Annemiek Huizing

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

15 Maart 2017 | Nederland, Nederland

Hej,

Het duurt nog een tijd voordat ik naar Denemarken ga om een minor te volgen in Viborg, in het noorden, op de VIA University.
Toch wil ik mijn eerste reisverslag schrijven vanaf de bank in Nijmegen!
De afgelopen tijd heb ik al van alles geregeld om ervoor te zorgen dat ik daadwerkelijk naar Denemarken kan voor de minor Creative Learning and Animation! Echt geweldig, dat het is goedgekeurd door mijn studieloopbaanbegeleider, examenadviescommissie, international office en ik heb al een erg positieve mail gekregen uit Denemarken waarin ze me welkom heten. Super fijn. Daarom wil ik dit graag met jullie delen. Vanaf 1 augustus kan ik op mijn kamer gaan wonen in Denemarken, hoe en wat precies dat is nu nog niet bekend. Wel is bekend dat de minor 14 augustus zal starten en dat de einddatum 20 december is. Dat betekent dat ik voor de Kerstmis terug naar Nederland kan. Dat vind ik een erg fijn gevoel.

De minor staat in het teken van animatie inzetten als leermiddel met kinderen en jongeren. Hierbij kun je denken aan het maken van creatieve filmpjes doormiddel van tekeningen of andere materialen. Vorig jaar hebben studenten een filmpje gemaakt met een vluchteling die zo haar verhaal liet zien wat zij heeft ervaren. Zie hier het filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=OE5NOtBTZys
Of dat ze naar een basisschool gaan en daar met een kind een verhaal bedenken en dit uitvoeren. Hier is een filmpje van studenten die vorig jaar deze minor hebben gevolgd! https://www.youtube.com/watch?v=523wTKT5-Dg
Ik kan me nu nog niet indenken dat ik zoiets straks ook kan. Dat lijkt me onwijs gaaf!

Wat me nog te doen staat is afwachten totdat ik meer informatie krijg vanuit Denemarken!! Een verzekering regelen voor mijn verblijf daar. Met mama en Bart een vakantie plannen vooraf aan mijn start van de minor. Zij zullen mij daar naar toe brengen en nog een tijd samen met mij doorbrengen en de omgeving verkennen. Daarnaast ga ik binnenkort in Nijmegen verhuizen en als dat achter de rug is, dan zal ik mijn nieuwe kamer gaan onder verhuren vanaf eind juli/ begin augustus.
En ervaringen lezen van studenten die eerder naar Denemarken zijn geweest.

Wat ik al grappig vond bij mijn inschrijving is dat je in Denemarken kan aangeven dat je je geslacht niet wilt laten weten. Dat ging ik dus opzoeken en toen las ik dat er ook gemeenschappelijke wc's zijn. Dat lijkt me best bijzonder. Daarnaast krijgen de Denen vanuit de overheid twee studies volledig betaald. De meesten volgen een studie na de middelbare school en sommige volgen dan een tweede studie als ze ouder zijn. Dit betekent dus dat er studenten tussen de 20 en 50 jaar oud zijn en soms zelfs een uitschieter naar 60 jaar. Het is een internationale minor waar dus studenten komen van over de hele wereld. Ik heb er onwijs veel zin in en vind het toch ook erg spannend.

Farvel!Hilsner! Se dig snart!

  • 16 Maart 2017 - 12:27

    Bep Lemans-Hamers:

    Mooie beschrijving,ik zal het zeker gaan volgen.En onze Jos heeft een half jaar in Denemarken stage gelopen.Hij heeft daar een geweldige tijd gehad.Wij zijn hem daar gaan bezoeken,en vonden het prachtig daar,we hebben genoten !Dit wens ik voor jou ook,een te gekke tijd daar !

    Groetjes Bep

  • 16 Maart 2017 - 12:44

    Mam Anja :

    Lieve Annemiek,
    Complimenten voor je mooie verhaal. Je bent een positieve doorzetter. Dankzij die eigenschappen heb je de mensen van de HAN overtuigd dat je een pedagogische draai kunt geven aan deze minor. Zij ondersteunen jou goed daar in. Jij hebt er zin in, ik heb er zin in.
    Heel veel succes !
    Xxxxx

  • 17 Maart 2017 - 09:39

    Annemiek:

    Wat leuk Bep dat Jos daar ook is geweest! Dankjewel!
    Dankjewel mam!

  • 23 Juni 2017 - 08:52

    Oma Huizing.:

    Leuk om op de hoogte te blijven Annemiek

  • 23 Juni 2017 - 08:53

    A Huizing Alting:

    Leuk om op de hoogte van jou verslag te blijven

  • 23 Juni 2017 - 08:58

    A Huizing Alting:

    Ik heb bewondering voor jou verslag.en ga het verder volgen.

  • 23 Juni 2017 - 09:21

    Annemiek Huizing:

    Dankuwel oma! Leuk dat u blijft volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Annemiek

Vanaf 14 augustus tot 20 december 2027 ga ik naar Denemarken voor de minor Creative Learning and Animation op de VIA University in Viborg. In deze periode wil ik regelmatig proberen om een verslag te schrijven over mijn ervaringen, de minor, leven in Denemarken en hoe het met mij gaat. Wil je me komen opzoeken? Dat zou ik ontzettend leuk vinden!

Actief sinds 11 Maart 2017
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 7853

Voorgaande reizen:

11 Maart 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: