Een nieuw verslag - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Annemiek Huizing - WaarBenJij.nu Een nieuw verslag - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Annemiek Huizing - WaarBenJij.nu

Een nieuw verslag

Door: Annemiek Huizing

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

15 September 2017 | Denemarken, Viborg

Hej,

Bedankt weer voor de leuke reacties en kaartjes die ik gekregen heb!

Al volop bezig met animatiefilmpjes maken op school en 3 weken Deense taalles gevolgd. Wij hebben gewerkt met stopmotion, cutout en clayanimation.
Volgende week gaan we beginnen met handdrawing en dan krijgen wij een opdracht vanuit anderen. Het beste filmpje wordt dan gebruikt voor een website. Dat is een uitdaging! Vanaf 25 september is hier een Animatie Festival in Viborg waar Japan centraal staat. Hier ga ik denk ik wel een animatiefilm kijken en waarschijnlijk krijgen wij ook nog wel een opdracht!

Deens: Hej, Jeg hedder Annemiek, hvad hedder du? Jeg kommer fra Holland, hvor kommer du fra? Jeg taler Hollandsk, Engelsk, Tysk og lidt Dansk, hvad med dig?

In Viborg is een dinner club waar ik al naar toe ben geweest! Heel gezellig en leuk. Daar wordt samen gekookt en gegeten. Het is voor iedereen die in Viborg woont dus dan leer ik wellicht nog anderen kennen als ik vaker ga. Zelf kunnen we met menusuggesties komen.

Het tellen is wel erg moeilijk, al red ik mij wel met Engels en Deens in de supermarkt. Wij kunnen een taalcursus volgen op een andere school en kunnen dan een certificaat krijgen. Al denk ik dat ik ermee stop, omdat de minor intensief is en ik ook tijd wil hebben om te kunnen sporten. Daarnaast kost de taalcursus geld, of ja vooraf betalen en achteraf terug krijgen. Dan ga ik liever een weekend naar Kopenhagen. Daar ga ik waarschijnlijk volgend weekend naar toe met een aantal klasgenoten. Nu nog boeken! Al kan ik niks boeken..

Het leuke nieuws deze week mijn creditcard is geblokkeerd, speciaal aangevraagd voor Denemarken en een keer geprobeerd te betalen. Nu heb ik het nodig en werkt het niet. Nu schijnt dat iemand in Melbourne ermee betaald heeft.. Rabobank gebeld en tijdelijk adres doorgegeven dan krijg ik een nieuwe creditcard en een schadeformulier, jippiejajee. Gelukkig heb ik nog mijn pinpas. Daarnaast zijn hier hele lieve mensen, want deze week heb ik besloten om met Thaiwenezen en een Roemeen in de herfstvakantie mee te gaan naar Zweden en Finland! Een droom die uit gaat komen, want dat is iets wat ik altijd wil. Het is al helemaal uitgepland, twee dagen Gotheborg, twee dagen Stockholm, een nacht op de boot van Stockholm naar Helsinki en drie dagen Helsinki. Het is geboekt door anderen! Ideaal en zo lief! :) Ik kijk er nu al naar uit.
En nieuws vanuit de HAN waar ik een beetje van baal, want voordat ik weg ging zeiden ze dat ik als ik terug kom een extra minor kan doen en nu heeft de examencommissie het afgekeurd.. Door de extra minor kan ik mij na mijn studie registreren in het kwaliteitsregister om mij te blijven ontwikkelen en meer baankans te hebben. Ze zijn in overleg met coördinatoren wat er mogelijk is. In het eerste jaar heb ik studievertraging gehad vanwege toen mijn hersenschudding en nu schijnt dat je niet nog meer vertraging mag oplopen, terwijl ik er nu zelf voor kies. Dus ik ben benieuwd wat zij gaan besluiten anders ga ik daar nog wel werk van maken. Als ik terug kom heb ik al 4,5 jaar gestudeerd. Dit wordt vervolgd en is spannend dan is het als ik terugkom of toch nog studeren of werk zoeken.

Afgelopen weekend was geweldig! Een om nooit meer te vergeten. Marcel en Rianne waren op bezoek gekomen! Daar keek ik echt naar uit, al was het afscheid weer moeilijk. Ik heb ze heel veel kunnen laten zien en het weer was super! De vooruitzichten waren niet zo goed, maar het viel heel erg mee! Op facebook heb ik een filmpje gezet met de foto's van dat weekend. Daarin is te zien wat wij allemaal gedaan hebben.

De tijd gaat echt snel! Afgelopen week heb ik mee gedaan aan Aerobics hier en ik voel mijn sixpack al opkomen, haha. Het weer is nu wel erg wisselend, dus als het droog is kan ik hardlopen. Nu schijnt lekker de zon hopelijk blijft die schijnen om er vanmiddag nog van te genieten. Gisteravond hebben we nog wel verschrikkelijk weer gehad, de lucht was super mooi van kleur. Alleen het regende, hagelde en onweerde en de onweer had ergens ingeslagen dus heel veel sirenes. De sirenes gingen naar de universiteit en wij dachten dat daar was ingeslagen en er brand was, al was dat niet het geval, gelukkig.

Mochten jullie een animatiefilmpje willen zien dan kunnen mam, pap, Bart of Marcel dit aan jullie laten zien als jullie een van hen zien. Anders wordt het wachten tot ik weer terug ben en kan ik heel veel laten zien! :)

Vi ses!
Liefs van Annemiek

  • 15 September 2017 - 12:09

    Henriëtte:

    Hoi Annemiek,

    Wat een leuk verhaal om te lezen!!
    Je hebt al veel gedaan en meegemaakt, en wat je nog meer gaat beleven!!!!
    Geweldig, veel plezier meisje.

    Groetjes van Fam. Krol

  • 15 September 2017 - 13:30

    Gerrie:

    Hey Annemiek,
    Leuk om weer van je te horen. Zo te lezen heb je het erg naar je zin.
    Wat staan er nog mooie activiteiten op je programma.
    Geniet er met volle teugen van!
    Voor je het weet ben je weer terug in het geweldige Nederland.

  • 16 September 2017 - 23:00

    Anja:

    Hej lieve smørrebrød van me,
    de reisduif heeft nu echt zijn vleugels uitgeslagen! Heerlijk om al je verhalen te horen én te lezen. Scandinavië : here she comes! Één van mijn dromen ook en, toegegeven: je bent mij vóór en ik gun het je van harte.
    Mensen, het is leuk om te zien hoe er geoefend wordt met diverse animaties. Zij maken heel wat vlieguren zo met leuke creaties! Geeft mij weer het gevoel dat ik samen met mijn lieve kindjes als vanouds t.v. kijk ;-). Op zijn Deens: chapeau en blief geneete! Xxx

  • 17 September 2017 - 12:28

    Papa Huizing.:

    Hallo Annemiek.

    Fijn dat jij ons weer een bericht stuurt, om
    ons zo op de hoogte te houden wat jij allemaal doet
    daar in Denemarken.
    Het is nu wel een bericht wat jij stuurt met mooie en minder mooie berichten.
    Hoop als het met de bank weer meevalt, met oog op
    de schade die jij nu ondervind met oog op de craditcard.
    Wens jou toch een mooie tijd nog daar in Viborg.

    Groetje van Papa en Mary.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Viborg

Annemiek

Vanaf 14 augustus tot 20 december 2027 ga ik naar Denemarken voor de minor Creative Learning and Animation op de VIA University in Viborg. In deze periode wil ik regelmatig proberen om een verslag te schrijven over mijn ervaringen, de minor, leven in Denemarken en hoe het met mij gaat. Wil je me komen opzoeken? Dat zou ik ontzettend leuk vinden!

Actief sinds 11 Maart 2017
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 7813

Voorgaande reizen:

11 Maart 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: