Aangekomen in Viborg - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Annemiek Huizing - WaarBenJij.nu Aangekomen in Viborg - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Annemiek Huizing - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Viborg

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

03 Augustus 2017 | Denemarken, Viborg

Hej!

Afgelopen maandag ben ik met mam en Gerrie aangekomen in Viborg. 's Ochtends vroeg om 7.00 uur vertrokken uit Nijmegen en afscheid genomen van Marcel. Dat vond ik moeilijk en ik mis hem nu al heel erg. Dat pas in de eerste week. Al weet ik dat ik hem waarschijnlijk in september al zal zien en hopelijk kan/ gaat Rianne dan mee! Daar verheug ik mij nu al op, want ik laat graag iedereen zien waar ik nu ben en vertel daar graag over. Alle indrukken kosten best wat energie en ik merk dan ook dat ik nog best wel moe ben. Daarnaast geniet ik enorm en heb ik nu echt nog een vakantiegevoel! Het is hier zo mooi.
De reis verliep goed. Zelf heb ik een stuk gereden al waren er toen wegwerkzaamheden. Om 17.30 kwamen wij aan bij het hostel. 's Avonds hebben wij gegeten in een gezellig restaurant in Viborg. Wat opviel was dat het bier nog goedkoper is dan de thee. Toen wij terug waren in het hostel besefte ik mij dat ik in heel ander land ben en hier vijf maanden zal verblijven. Slecht in slaap gekomen die nacht.

Dinsdag ochtend een geweldig ontbijt gehad, typisch Deens ontbijt. Daarna mijn sleutel van de kamer opgehaald bij de Universiteit en mijn kamer opgezocht wat een minuut lopen is vanaf de Universiteit. Dat is ideaal en een supermarkt ligt op 2 minuten loopafstand. Zelf had ik al spullen uitgepakt en hebben mam en Gerrie alles uit de auto gehaald. Daarna geluncht en de stad gaan verkennen. Het is een mooi en oud stadje op 7 minuten loopafstand.

Woensdag zijn wij naar Aarhus gegaan. Wij waren even bang dat wij de regen in reden, omdat er veel donkere wolken hingen. Daar een parkeergarage gezocht en wat voor eentje. Wij waren erg verbaasd, want auto's reden een hok in en schoten met een lift naar beneden en weer omhoog. Even gevraagd hoe het werkte. De auto recht erin parkeren, antenne eraf halen. Alles eruit wat eruit moet en dan de deuren op slot. Met de creditcard onthield het systeem het kenteken en werd er een foto van de auto gemaakt. Toen wij terug kwamen was het dus met de creditcard betalen en kwam de auto weer terug omhoog. Een hele bijzondere ervaring. Aarhus is een moderne stad met veel terrassen wat erg gezellig is. Er is ook een openluchtmuseum waar wij zijn geweest. Als kind een aantal jaren terug was ik hier ook geweest dus ik herkende nog wel wat. Erg leuk om nu weer gezien te hebben. Heel veel oude gebouwen en oud ingericht. Middeleeuws, jaren 70 en van deze tijd.

Vandaag een rustig aan dag. Vanochtend had het veel geregend. Ik had de sleutel voor twee Spanjaarden opgehaald, omdat zij vanavond pas zouden arriveren en de universiteit nu maar tot 15.00 uur open is. Net heb ik ze de sleutel overhandigd in de regen. Dit was wel even gek, want we hadden niet eens echt een praatje gemaakt. Waarschijnlijk waren zij moe van de reis en is het een omschakeling qua weer. Er was wel een Deen bij die zich netjes voorstelde en het een en ander vroeg. Zo zal ik hier ook wel merken dat iedereen verschilt, wat een ieder ook weer uniek maakt. Vanmiddag zijn wij weer in Viborg geweest en hebben wij een lunchroom heerlijk Deens gebak gegeten en thee/ koffie gedronken. Daarna op zoek naar een souvenirshop gezocht en niet gevonden. Veel toeristen zullen hier dan misschien niet zijn. Wat wel leuk is dat deze week er een handbaltoernooi is met veel verschillende landen waaronder Zweden en China. Nederland helaas niet gespot, dus doen misschien niet mee. Hierdoor wel al het stadion hier kunnen bekijken.
Bepaalde woorden herken ik al of begrijp ik wat het betekent het lijkt wel een beetje op woorden bij ons en op verschillende dialecten. Het verstaan dat lukt niet, dat gaat veel te snel. Gelukkig spreken de meeste Denen goed Engels en zijn ze erg respectvol en gastvrij. Zo heeft al een vrouw uitgelegd hoe het beste te reizen naar Kopenhagen en hoe duur het is. Ook verschillende tips gekregen om steden te bezoeken en wat daar leuk is om te zien.

Leuk als jullie mij af en toe een berichtje sturen! Dan kan ik ook persoonlijk reageren en vertellen hoe het verder gaat.
Ik wil proberen af en toe wat te schrijven al merk ik ook al wel dat hier genoeg te doen en te zien is. Dus het kan best zijn dat het soms wat langer duurt voor er weer een verslag komt of dat het korter is.

Groetjes en tot snel!

  • 03 Augustus 2017 - 20:23

    Martine:

    Hoi Annemiek,

    Ziet er allemaal leuk uit en klinkt ook goed! Wij zijn ooit ook in hetzelfde openlucht museum geweest. Wanneer begin je met de studie?? Succes en vwwl plezier verder + groetjes aan Anja en Gerrie

  • 03 Augustus 2017 - 20:24

    Eveline Legius :

    Leuk om je ervaringen in Denemarken mee te kunnen volgen.
    Veel succes en plezier! Ik heb orry ook 5 maanden moeten missen toen hij in Malta zat, gelukkig
    wel 2x bezocht maar lang leve Skype

  • 03 Augustus 2017 - 20:34

    Anja:

    Lieve Annemiek, alweer actief zoals altijd. Mooi verhaal. En inderdaad we hebben hier een vakantiegevoel en genieten tegelijkertijd van je plekje op de campus. Het ziet er allemaal goed uit. Zowel de uni als de campus heel nieuw. Centrum en winkel op loopafstand. Je hebt alles goed voorbereid. Je gaat een leuke en zeer leerzame tijd tegemoet. Ik ben trots op je en héél blij dat ik je kan brengen, samen met Gerrie. Het is fijn om in beeld te hebben waar jij de komende maanden bent. Dat breng jij natuurlijk ook in beeld. Veel geluk meid! Xxx

  • 03 Augustus 2017 - 21:28

    Rianne:

    Leuk om te lezen dat je het leuk vindt en dat het goed bevalt in Denemarken lieverd! Ik ben heel benieuwd naar je verhalen en ervaringen als ik waarschijnlijk kom. Nog even lekker vakantie vieren en dan hard knallen, want dat kun jij! Heel veel plezier en succes, voor je het weet komen Marcel en ik al, als het goed is hihi, en dan is het ook nog maar een paar maandjes. De tijd gaat zo snel voorbij als je het naar je zin hebt. We gaan ook zeker nog Skypen, want ik wil je natuurlijk ook alles vertellen wat ik mee maak!
    Heel waarschijnlijk tot snel en anders gaan we heel snel afspreken als je terug bent! Geniet ervan, leer alles wat je leren kan en neem alles in je op! We spreken snel weer! XXX

  • 04 Augustus 2017 - 15:42

    Jeroen En Rian Slagers:

    Hee Annemiek,
    De kop is eraf, zoals ze dat in Brabant zeggen. Voor je het weet ben je weer thuis. Nu hard werken en genieten van deze ervaring. We blijven je volgen.

  • 04 Augustus 2017 - 19:42

    Papa Huizing.:

    Hallo Annemiek.

    Zo te zien op de foto's ziet alles er zeer netjes uit.
    Hoop dat jij een fijne tijd daar mag beleven.
    Jij had het er al zolang over gehad dat jij naar Denemarken gaat
    en nu ben jij er al. We houden elkaar op de hoogte. Bedankt dat wij jou reisverslag in mogen zien.
    Wens jou vanaf hier jou een fijn weekend toe en tot het volgende verslag.

    Hartelijke groeten van papa.

  • 04 Augustus 2017 - 20:02

    Mary:

    Hallo Annemiek.
    Allereerst wat een mooie foto's .
    Het is inderdaad wel gek dat je nu al in Denemarken bent ,terwijl toen je er over begon was het nog
    eind weg.
    Ik vindt het wel een gek idee dat je zover weg bent.
    Hoop voor jou dat je er een mooie tijd hebt.
    Waarneer komt je kamergenootje naar Denemarken.
    Ik wens je een hele en mooie en leerzame tijd toe in Denemarken.

    Heel veel liefs van: Mary.

    XXXXXXX

  • 05 Augustus 2017 - 09:06

    Annemiek:

    Heey heey,

    Bedankt voor jullie reacties!
    Mijn kamergenootje Anna komt woensdag 9 augustus.
    Vandaag trek ik met mam en Gerrie nog wat noordelijker richting een fjord bij Aalborg.
    Zaterdag 12 augustus kom ik weer in Viborg en ontmoet ik mijn kamergenootje.
    Maandag 14 augustus beginnen wij met de minor.

    Fijn weekend allemaal!
    Groetjes, Annemiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Viborg

Annemiek

Vanaf 14 augustus tot 20 december 2027 ga ik naar Denemarken voor de minor Creative Learning and Animation op de VIA University in Viborg. In deze periode wil ik regelmatig proberen om een verslag te schrijven over mijn ervaringen, de minor, leven in Denemarken en hoe het met mij gaat. Wil je me komen opzoeken? Dat zou ik ontzettend leuk vinden!

Actief sinds 11 Maart 2017
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 7820

Voorgaande reizen:

11 Maart 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: