Eerste 2 weken school zitten er bijna op - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Annemiek Huizing - WaarBenJij.nu Eerste 2 weken school zitten er bijna op - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Annemiek Huizing - WaarBenJij.nu

Eerste 2 weken school zitten er bijna op

Door: Annemiek Huizing

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

24 Augustus 2017 | Denemarken, Viborg

Hej hej,

Allereerst heel erg bedankt voor degene die gereageerd hadden op mijn blog! Super leuk om reacties te krijgen en ook persoonlijke berichtjes:) Dat doet mij echt enorm goed.

Het is al een tijdje geleden dat ik wat schreef en ondertussen is het morgen al de laatste dag van mijn 2e week les.
Ik kan jullie zeggen dat ik al ontzettend veel geleerd heb! Mijn Engels gaat beetje voor beetje vooruit, dus dat is ook erg prettig. Het verstaan gaat prima, al om wat goed correct terug te zeggen dat komt wel.

De eerste week was vooral kennismaken met elkaar, de school en de docenten. Wij kregen ook introductie op de minor creative learning and animation en wat ons te wachten staat. In die week hebben we al ons eerste filmpje in een middag tijd gemaakt. In dat weekend op zaterdag was er een gratis muziekfestival in Viborg, genaamd Vibstock festival. Daar was ik met een groepje naar toe geweest, erg gezellige sfeer! Ondanks de regen.

Afgelopen week waren wij op maandag en dinsdag op kamp om ons tweede filmpje in de bossen van Denemarken te maken. Super leuk, gezellig, leerzaam en interessant! Wij hadden een super leuk filmpje al zeg ik het zelf! Sommigen hebben hem misschien gezien. Daarna wel hartstikke moe, maar voldaan. De woensdag naar Aarhus geweest om ons te registreren in Denemarken, zodat wij hier 5 maanden kunnen verblijven! Daarna naar het kunstmuseum geweest en een opdracht voor school gedaan. Vervolgens ben ik met twee klasgenoten door de stad gaan wandelen en hebben we veel gezien! Een wijk met containers, die mensen die weinig geld hebben kunnen huren om producten te maken. Ook voor kinderen was er een plek om met hout hutten te bouwen of andere dingen. Daarnaast kun je er eten en drinken en is er zelfs een container hotelkamer! We wilden naar de zee en uiteindelijk hadden wij die gevonden!

Ik leer echt heel verschillende mensen kennen met verschillende achtergronden, wat ontzettend interessant is. Al merk ik ook dat er in principe vrij weinig echt culturele verschillen zijn. Meer is het dan de persoonlijkheid hoe iemand is. Ik merk dat er best veel overeenkomsten zijn. Deels speelt de culturele achtergrond natuurlijk wel mee. Dit weekend heb ik al afgesproken om naar een bakkerij hier in Viborg te gaan. Mam en Gerrie weten wel welke, haha :D Daar gaan we lekker taart proeven :) Verder de weekenden vooral uitrusten van alle indrukken en intensieve eerste 2 weken. De dagen worden nu steeds langer, omdat een animatie maken veel tijd kost! Echt heel veel tijd. Om met zijn allen in een groepje tot een idee te komen kost de meeste tijd, daarna is het een verhaal schrijven, storyboard maken (tekenen per scene wat je wil laten zien) en dan gaan filmen of zoals nu eerst tekenen en achtergronden maken. Dan het filmpje monteren en effecten toevoegen of muziek. Vandaag zijn wij weer met een nieuw filmpje gestart die dinsdag af moet zijn, dus eens zien hoe ver wij morgen komen.
Vandaag hebben we ook zelf twee tekeningen gemaakt en daarmee een kleine animatie!

Af en toe heb ik het toch ook wel moeilijk, zo was vorige week papa jarig en dan is het toch gek dat ik zover weg ben. Op sommige momenten ben ik ook alleen wat even heerlijk kan zijn om alles te verwerken, maar soms komt dan ook het gevoel van goh ik ben wel heel ver weg. Al als ik eerlijk ben mag ik heel blij en gelukkig zijn. Het was echt fijn dat ik de eerste 2 weken hier met mam en Gerrie was en ik zoveel spullen mee kon nemen. Ik heb wat foto's en echt wel het gevoel dat ik thuis ben. Anderen komen ook wel eens een kijkje nemen in mijn kamer en vinden het zo mooi dat ik dit allemaal mee heb kunnen, dan noemen ze me een lucky girl. En nog fijner is dat Marcel en Rianne over 2 weken komen!! Daar kijk ik ontzettend naar uit!

In oktober heb ik een weekje vakantie in de week van 16 - 20 oktober. Mocht iemand mij dan willen komen opzoeken laat het dan even weten! Ik heb nog geen concrete plannen, maar ik zou wel naar Kopenhagen willen of andere plaatsen in Denemarken willen bezoeken of heel misschien met anderen mee naar Stockholm of Olso... Dat zie ik wel dat ligt eraan wat anderen gaan doen.

De komende tijd zal ik druk zijn en wij willen met een aantal ook vanalles gaan doen en zien in weekenden. We hebben hier twee fietsen dus waarschijnlijk met mooi weer een keer op de fiets naar de meren iets zuidelijker of naar Silkeborg! Jullie horen weer wat van mij als ik tijd heb om te schrijven!

Groetjes en liefs,
Annemiek

  • 24 Augustus 2017 - 22:37

    Diana:

    Wat leuk dat je leert hoe je animatiefilmpjes kunt maken. Het vormt een mooie combinatie met de zorg. Animatiefilmpjes kunnen zeer verhelderend werken bij het geven van uitleg over stoornissen.
    Groet Diana

  • 25 Augustus 2017 - 08:39

    Annemiek:

    Wauw Diana! Dat is een goede daar had ik nog niet zozeer aangedacht, omdat ze hier ook uitleg geven dat een kind zelf een animatie zelf zou kunnen maken. Daar ben ik ook benieuwd naar. Ga dit zeker meenemen!:)

  • 25 Augustus 2017 - 11:12

    Henriette:

    Hey Annemiek ,

    Heb de film van de mais gezien, leuk!!
    Verder lees ik dat het goed gaat fijn, geniet zoveel mogelijk, en leer ondertussen veel.

    Groetjes Fam Krol

  • 25 Augustus 2017 - 18:00

    AHuizing Alting:

    Annemiek ik vind het knap dat jij een animatie filmpje maakt en een duidelijk verslag.

  • 31 Augustus 2017 - 12:14

    Papa Huizing.:

    Hallo: Annemiek.

    Wat heb jij in z'n korte tijd al wat geleerd.
    Alles wat jij leerd halen ze jou nooit meer af.
    Daar kun jij alleen maar profijd uit halen.
    Tuurlijk is het makkelijk om iemand wat uit te leggen
    en dan aan vult met een filmpje waardoor voor die persoon het daardoor het beter snapt wat jij bedoeld.

    Wens jou nog een gave tijd daar.
    Volgende keer schrijf je misschien wel in het Deens.
    Bij het volgende verslag.

    Groetjes van Papa.

    Doei doei.

  • 31 Augustus 2017 - 12:29

    Mary Huizing:

    Hallo Lieve Annemiek
    Allereerst wat een mooi verslag van jou.
    Ik neem mijn petje voor je af in een korte tjd al zoveel
    geleerd.
    En inderdaad als ik er over nadenk ben je wel eind weg
    maar het is voor jou toekomst .
    Daar doe je het toch voor en ook heel mooi dat Marcel en Rianne over 2 weken bij jou
    komen.
    Kun je liefje ff lekker doodknuffelen haha.
    Ik ben super trots op je Annemiek.
    Ga zo door.


    Dag lieve Schat een hele Dikke knuffel van mary :XXXXXXXXXXXXXXXXX.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Viborg

Annemiek

Vanaf 14 augustus tot 20 december 2027 ga ik naar Denemarken voor de minor Creative Learning and Animation op de VIA University in Viborg. In deze periode wil ik regelmatig proberen om een verslag te schrijven over mijn ervaringen, de minor, leven in Denemarken en hoe het met mij gaat. Wil je me komen opzoeken? Dat zou ik ontzettend leuk vinden!

Actief sinds 11 Maart 2017
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 7837

Voorgaande reizen:

11 Maart 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: