Vakantie is bijna voorbij... - Reisverslag uit Gjøl, Denemarken van Annemiek Huizing - WaarBenJij.nu Vakantie is bijna voorbij... - Reisverslag uit Gjøl, Denemarken van Annemiek Huizing - WaarBenJij.nu

Vakantie is bijna voorbij...

Door: Annemiek Huizing

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

10 Augustus 2017 | Denemarken, Gjøl

Hej hej!.

Toch alvast weer een verslag! Nu heb ik er de tijd voor en geniet ik nog ontzettend van mijn vakantie. Zaterdag ga ik terug naar Viborg dan kan ik kennismaken met mijn kamergenoot Anna uit Polen. Spannend.. Dan gaan mam en Gerrie weer terug naar huis, dus dat zal ook even gek zijn. Het was heel erg fijn dat zij samen met mij het land hebben verkend en ervoor mij de eerste twee weken waren. Maandag start ik om 9.00 uur met de minor, ook ontzettend spannend en leuk. Heel benieuwd naar de medestudenten en wat wij gaan doen. Het enige wat ik weet is waar ik mij moet melden en wat mee te nemen. Ik heb het idee dat wij waarschijnlijk op kamp zullen gaan of iets dergelijks. Tenminste aan de spullen te zien die mee moeten, haha. Als ik terug ben zal ik schrijven wat wij hebben gedaan!

Vorige week donderdag heb ik nog een stuk hardgelopen bij het meer Hald So. Mam en Gerrie hadden daar gewandeld. Een super mooie omgeving! Verder best een heavy traject. Laatste tijd wat minder gelopen, omdat het druk was met voorbereidingen en nog mensen zien. Heuvels, bos en hei hier heb ik wel foto's van gemaakt! Toch trots dat ik hier 6 km heb gelopen, want dat is nu mijn nieuwste record. Als ik terug ben in Viborg maar weer eens hardlopen en het meer verkennen.

Langzaam aan toch al goed gewend aan de Deense sferen. Heel erg mooi land en super gastvrije mensen. Al een aantal Denen gesproken!
Deze week zijn wij op vakantie geweest in een heel mooi en net huisje bij Gjol, noordelijker in Denemarken in de buurt van het Limfjord aan een meer. Nu kreeg ik echt het vakantiegevoel, want de eerste week was het toch even wennen en kwam het besef dat ik lang weg ben dus af en toe even moeilijk.

Afgelopen zondag avond de wedstrijd Nederland-Denemarken in een sportbar in Aalborg gekeken. Dat was super leuk! Uiteindelijk waren er toch wat meer Nederlanders en wij juichten nog harder dan de Denen bij elkaar.

Maandag rustig aan en naar Biersted & Aabybroo geweest. In Aabybro zijn wij naar een bakker geweest waar ze allerlei Deense lekkernijen hebben. Daar hebben wij natuurlijk wat uitgezocht en voor de bakker lekker zitten op eten. Ik had een chocoladebol wat erg machtig was, toch maar niet voor herhaling vatbaar, want het vulde enorm.

Dinsdag zijn wij naar Skagen geweest. Hier had ik al veel over gehoord en gelezen. Echt als jullie naar Denemarken gaan moet je Skagen zeker zien! Wat een prachtige stad en omgeving! Als eerst zijn wij naar de verzande kerk geweest. Heel bijzonder. De toren is nog overgebleven en de rest van de kerk is onder het zand gekomen. Wij hebben die dag 16 km gewandeld. Over de hei, door de stad, de duinen en over het strand naar het noordelijkste punt Grenen. Hier komen twee zeeën bij elkaar, de Noordzee en het Kattegat (Oostzee). Heel bijzonder om te zien. Op de foto's zie je het een stuk minder dan in het echt. De golven zie je tegen elkaar op klotsen en verder gaat de zee rustig in elkaar over. Toen wij terugliepen over het strand nog oog in oog gestaan met een zeehond, super ervaring!

Woensdag zijn wij naar Saeby geweest een klein havenstadje & Frederikshavn waar enorme boten richting Zweden, Noorwegen en een eiland van Denemarken varen. Hier hebben wij een echte Polser geproefd, een Deense worst op een broodje met augurk, ui en drie sauzen (ketchup, mosterd en remouladesaus).

Donderdag zijn wij naar het Limfjord & Ejerslev geweest. Het Limfjord is enorm groot en uitgestrekt. Mooi om te zien. Wij zijn met een veer overgestoken naar Mors. Wat ik nog veel mooier vond dan het Limfjord was Fjerslev, echt prachtig! Als je naar Denemarken gaat zeker de moeite waard om te zien! Dit is een uitspatting van het Limfjord en heeft helder water en rotsen. Alsof je heel ergens anders bent dan in Denemarken!

Daarnaast hadden wij weer enorm geluk met het weer. De hele week rond de 20 graden, soms iets warmer en soms iets koeler. Maandag was het wel erg koud en heel veel regen gehad vandaar toen rustig aan gedaan. Morgen gaan wij nog even richting Noordzee of een meer of stadje. Dan al inpakken en schoonmaken om zaterdag ochtend terug te kunnen gaan. Wat gaan twee weken dan toch snel.

Ik zal weer wat mooie foto's toevoegen die jullie kunnen zien!

Tot de volgende keer! Mochten jullie even niks horen en toch wat willen weten stuur mij dan gerust een bericht! Dat vind ik altijd leuk! :) Ik heb sowieso genoeg al te vertellen en het weekend zal wel even weer wennen zijn en ik vind het enorm spannend al moet ik zeggen dat ik er ook erg naar uit kijk!
Groetjes.

  • 10 Augustus 2017 - 21:56

    Sanne , Martijn En Lot:

    Klinkt goed allemaal! Succes met je minor en geniet ervan!

    Groetjes van ons

  • 10 Augustus 2017 - 22:03

    Diana Hamers:

    Wat leuk om dit met je moeder en tante te doen. Het herinnert me aan mijn studententijd waar mijn moeder samen met mijn tante Jeanne op bezoek kwamen. We genoten er alle 3 van. Heel speciaal om dat te mogen ervaren. Dat draag je voor altijd in je hart mee.
    Veel plezier in den vreemde,
    Groet Diana

  • 11 Augustus 2017 - 19:24

    Papa Huizing.:

    Hallo Annemiek.

    Wat maak jij een reclame over Denemarken. Jij lijkt wel een
    reisgids.

    Mooi dat jij het nu al naar jou zin hebt.
    Hoop dat jij op de school ook zo naar jou zin hebt.

    We bellen nog een keer naar jou toe. Deze week.

    Hartelijke groeten Papa.

  • 11 Augustus 2017 - 19:40

    Mary:

    Hallo Annemiek allereerst een compliment over je foto"s wat een mooie foto"s.
    Ik wil ook een compliment geven over je verslag.
    En je maakt wel heel goed reclame inderdaad over Denemarken.
    Het is mooi om te lezen dat je het nu al naar je zin hebt en nu hopen dat de school ook
    goed te doorlopen is voor jou.
    Nou geniet nog ff samen met je moeder en Gerrie.
    Hoop ook dat je een klik hebt straks met je kamergenote.
    We spreken elkaar wel weer snel.

    Dag Lieve Annemiek.

  • 11 Augustus 2017 - 22:57

    Henriette:

    Hey Annemiek
    Mooi verslag en leuke foto's.
    Hopelijk is het een gezellig kamermeisje.
    Succes maandag met de start Minor, en
    doe Anja en Gerrie de groetjes en wens ze een goede terugreis.
    Groetjes van Herman en Stefan en mij

  • 19 Augustus 2017 - 15:55

    Gerrie:

    Hey Annemiek het waren hele mooie weken. Fijn dat we zoveel geweldige dingen hebben mogen meemaken. Zeker een goede opstap naar de 5 maanden minor.
    Geniet van alles daar in Denemarken. Aan de berichten en de foto's te lezen en te zien gaat dat zeker lukken.
    Heel veel groetjes uit Oud Geleen xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Gjøl

Annemiek

Vanaf 14 augustus tot 20 december 2027 ga ik naar Denemarken voor de minor Creative Learning and Animation op de VIA University in Viborg. In deze periode wil ik regelmatig proberen om een verslag te schrijven over mijn ervaringen, de minor, leven in Denemarken en hoe het met mij gaat. Wil je me komen opzoeken? Dat zou ik ontzettend leuk vinden!

Actief sinds 11 Maart 2017
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 7834

Voorgaande reizen:

11 Maart 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: